Vår-pyssel.

Ja hjälp vad många projekt man har på gång då! Pust. Men det är ju roligt också.
Nu idag har målaren varit och tvättat vårt hus, så om några veckor är det bara att sätta igång och börja måla! Ska bli roligt, men tar säkert mycket längre tid än vi tror. 
Tänkte ju först måla i samma färg som vi har men nu har vi funderingar på att måla någon nyans ljusare gul, och kanske ljust grå knutar. Det kan bli bra tror vi. Det som är inne annars är ju helt grått hus, tydligen. Färgaffären säljer en massa grå färg just nu sa dom.
Om ett par veckor drar badrumsrenoveringen igång också! Jippi! Jag längtar, även om jag bävar för att vara utan dusch.. Men vi har ju som tur är goda grannar som gärna lånar ut sin dusch. Eller gärna vet ju inte jag..men de lånar ut den iallafall! Vilka I-landsproblem va..?

Nu är påsken slut och faktum är att det var en ganska trevlig högtid. Inga krav som till julen, utan bara slappt firande.
På skärtorsdagen åt vi helt spontant påskmat med grannarna och barnen var påskkärringar. Alla utom Alfons Envis Brandt som inte alls hade lust att sätta på sig förkläde och huckle. Jaja, det lönar sig inte att tjata. Trevligt hade vi iallafall, inget märkvärdigt.
Eller jo min påsktårta blev märkvärdigt, ovanligt god om jag får skryta ;-) Vi åt så vi mådde illa allihop.
På långfredagen jobbade jag till kl 14. Det var fullt ös på jobbet och det är skönt, för då går ju dagen fort. Sen så for vi till Linköping, också ganska så spontant bestämt eftersom jag egentligen skulle jobbat lördagen också.
Men det var roligt att träffa hela Linköpings-släkten :-)

Annars har det väl inte hänt så mycket mer. Det är fint väder, vi är ute nästan hela tiden, barnen hoppar som galningar på studsmattan, trädgården börjar bli i ordning nu tredje våren vi bor här, jag jobbar mer och mer på förskolan, alla är pigga & glada, livet är bara SKÖNT.
Orkar liksom inte tänka så mycket på det som är tufft- på arbetslösheten, orkar inte att den tynger ner oss så det är bara att gilla läget.
Det är som det är och vi kan inte göra något åt det!

Det är bara skräp på TV'n ikväll. Inget som jag följer. Inget som ens är värt att slö-titta på.
Morr. Jag som är så sugen på en tevekväll!! Ännu ett I-landsproblem.. ;-)











Kommentarer
Postat av: Inger

Jag längtar efter er, mina små gullungar!

Kramar från Mormor

2009-04-18 @ 10:54:35
Postat av: Lisa

Heja mammis, äntligen en kommentar!

Vi ses nästa helg.

Kramar

2009-04-19 @ 10:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0