Aaaah vilken tråkig dag!

Ni får ursäkta om det blir ett gnälligt inlägg, allt känns bara så trist idag.
Jag är trött, har sovit skitdåligt och vaknade med nackvärk. Kan bero på den lilla damen jag hade bredvid mig inatt :-) Tätt, tätt intill ska hon ligga och jag har knappt vänt mig inatt så därför är nacken helt fel.
Och vädret är trist.
Igår kväll tyckte jag det var lite mysigt med regnet, men hur kul är det idag?
Barnen är på dagis. Det känns ju också helt fel, när jag jobbar kväll! Men de måste ju. Ja dels pga H´s arbetslöshet, men sen att iallafall Tuva har behov av det på ett annat sätt nu än förut. Det här är sista året för henne nu innan hon börjar skolan! Det känns som ganska viktigt att hon får vara en i gänget, och det går ju inte lika bra när man kommer vid tre-tiden på eftermiddagen när alla andra gått eller är på väg att göra.. Vara ensam med en fröken tills pappa hämtar sist av alla. Som det var ofta förut. Men men, jag är inte orolig för henne egentligen! Det är nog mest min egen känsla. Att det är bra att hon är där på dagen istället för eftermiddagen.
I vilket fall så är det tråkigt att de inte är hemma!
Igår plockade jag fram lite scrap-grejer, tänkte sätta igång idag. Men sakerna bara ligger där.. Ett papper som verkligen passar till bilden jag tänkte scrappa på..en kanonbild..de perfekta tillbehören.. Men var är min inspiration? Långt långt bort gissar jag.
Till lunchen fick jag ta till inspiration, det kanske var endast dit den orkade :-) Det ekar tomt i kylen så idag får det bli ett hopkok. (måste verkligen åka och handla idag innan jag börjar jobba) 
Pastasås á la Lisa-  Bacon, lök från trädgårdslandet, körsbärstomater, majs, paprika & chili crème fraiche + lite vanlig. Serveras med fullkornspasta om det finns, annars vanlig. Nu är det nog färdigt förresten! 
Önska mig smaklig måltid.. ;-) 


Kommentarer
Postat av: Linda

Vissa dagar bara är ju så där....

Skickar en uppmuntrings-kram!

=)

2009-08-11 @ 18:53:38
URL: http://matildasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0