Åh jag måste berätta..

Min finfina mobiltelefon har gått hädan :-(
Efter 3 år i tjänst har den blivit helt knas senaste veckorna, funkat när och om den har velat.. Oftast har det stått "endast nödsamtal" och folk har blivit irriterade för att jag inte kunnat bli nådd!
Så nu har det kommit en ny stjärna, det är ju alltid kul även om jag inte hunnit tröttna på min gamla än! Nu finns det iallafall en rosa Sony Ericsson här. Tog abonnemang 3 vänner för 69 kr/månad- det är ju skitbra eftersom Henke har 3 han med så det blir gratis att ringa till honom. Och gratis till fasta nätet! Ingen anslutningsavgift! Jag är väldigt nöjd, detta kommer till och med bli billigare än kontantkort! Jag älskar fynd!!

Ledsen om detta har blivit en tråkig vikt-blogg..
Men jag behöver skriva av mig om hur det går. Kanske skulle starta en egen sida om det..hmm. Iallafall så går det över förväntan. Den lilla chokladrutan till kaffet stillar ju sockersuget, och ska ju dessutom vara nyttig! Det ska förebygga hjärt-kärlsjukdomar, och det får man ju självklart tro på när de gjort studier om det. Sen har jag köpt hem Ben & Jerry´s ljuvliga Mango berry sorbet som ska intagas vid speciella tillfällen..
Apropå Ben & Jerrys så läste jag att det finns ett sånt fik i Stockholm, det skulle ju vara drömmen att åka dit! Finns tydligen milkshake gjord på deras glass, snacka om LYX. Mmm.. Den där där B&J sandwichen som GB säljer..jag skulle kunna äta en om dagen, lovar. Så god! Av 500 ml förpackningarna har jag inte smakat så värst många, men jag vet att nästa smak jag vill prova är Bohemian Raspberry- vaniljglass, brownies & hallonsås, låter det inte helt..underbart. Allt detta glasstjatet var en stor parentes till bantningspratet, haha ;-)

Annars händer inte mycket idag. Barnen är på dagis, Henke (och jag med!) väntar på svar från ett företag som kanske har ett jobb till honom (håll alla tummar ni har TACK!) och jag har inget annat på schemat än att scrappa färdigt det som jag började på i förra veckan, sätta upp tavelramen i Alfons rum som legat i typ tre månader, sortera lite i barnens rum. Igen. Det är en ledig dag! 

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag håller såklart alla mina tummar!!!

Har henke sett så pengarna har kommit in från mig?

Har aldrig smakat nån ben&jerry glass - de är ju så dyra!! Gah! Men alla pratar ju om dem... Smart med sorbet.

Kul med ny mobbe!

2009-08-17 @ 17:23:46
URL: http://matildasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0