Ensamma dagar..

Har haft "egentid" sen igår förmiddag då övriga familjen åkte till Lkpg för att gå på Busfabriken, sova hos svärmor & svärfar, plus vara barnvakt till Matilda idag när det står jobb & golftävling på hennes föräldrars scheman :-)
Jag har gjort massa saker, men inget speciellt. Försökt att njuta av tystnaden. Men det har varit svårt, stereon har gått varm för det har varit FÖR tyst. Lite skönt har det varit, men jag längtar efter dem helt sjukt mycket.
Det är nyttigt att längta efter varann ibland!
Idag har jag tagit en promenad, vikt tvätt, ätit frukost + druckit förmiddagskaffe på altanen. Nu är den stora frågan vad (den något sena) lunchen ska bli. Rester från igår när jag passade på att äta mat som de andra inte gillar :-), eller en Naturdiet som ska hjälpa mig med viktnedgången..   

Om man ska prata om vikt & sånt..så är våran våg jäkligt usel. Den är en billig, gammal hederlig icke-digital från Ikea.. Och visar helt knas! Så jag vet inte hur det går med vikten. Men jag mätte mig (för det tipsar ju alla om) i slutet på juni och så även idag. Döm om min förvåning- alla mått visade på en minskning med 2 cm! Och då har jag ju inte hållit igen sen slutet på juni, utan snarare en och en halv vecka.. Kanske, kanske jag kan fixa det denna gången. Och till största delen handlar det inte om att gå ner i vikt, det är ju en del absolut, men mest handlar det om ett sunt liv! Sen kan jag ju inte skylla på barnen hur länge som helst även om det var efter dem det satte sig.. Men en viktökning på 10 kilo på 9 år är mer än ett kilo per år, så kan det ju inte fortsätta i längden eller hur, då väger jag ju 100 kilo lagom till 50-årsdagen ;-)

Nä nu ska jag äta den där lunchen med Weeping Willows som sällskap. Sen blir det cykling till jobbet!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0