Man kan bli upprörd..

Apropå ett blogginlägg jag läste, och en artikel på Aftonbladet.
Artikeln handlade om en kvinna som var gravid med sitt 14:e barn tror jag- hon hade inte ett enda barn boende hemma hos sig..
Och blogginlägget- om en del som använder abort som en slags preventivmetod!! 

Idag fick jag höra av en bekant som enligt henne själv försöker bli gravid- att hon gjort en andra abort, för att det inte var en bra tajming. Herregud. Finns det någon bra tajming? Ja men jag menar du kan ju inte beställa en viss månad barnet ska komma, eller om det ens blir något barn! Hjälp. Jag vet att vi har fri abort i Sverige men det känns så fult..att försöka få ett barn och sen passar inte datumet. ??

Men så en riktig solskenshistoria.
Ett par som inte kan få biologiska barn, är kontaktfamilj åt ett barn ett par helger i månaden- får ett telefonsamtal.
Vi har en liten flicka här som föddes igår, fundera i 4 timmar och hör sen av er, vill ni ha henne?? Shit vad häftigt, är så glad för deras skull! Dagen efter fick de åka till BB och hämta henne.


Nu ska vi äta kvällsmat vid teven. Det händer så sällan men det är ju riktigt mysigt :-)
Ska pilla in lite bilder i album ikväll också tänkte jag, vet inte hur många månaders bilder som ligger i foto-skåpet.. Nu ska det bli ordning här. Behöver nog köpa ett par-tre album till dock!!
Ska se om trollen har hoppat i pyjamasarna och är redo för te & smörgås nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0