Onsdag.

Idag är en bättre dag! Hehe. Lite mer ork och motivation finnes.
Var och handlade sen igår, i Tranås. Man behöver lite variation, och Ica här i byn är ju dyrare. Känns så fel att "storhandla" på en Supermarket..jag inbillar mig att det blir billigare på ett Kvantum. Har jag fel..? Iallafall så finns det ju fler mängdrabatter på Kvantum och det är en trevlig affär! Kyl & frys är numera relativt välfyllda.
Sitter och smuttar på en Naturdiet smoothie till lunch. Ska det vara så svårt att gå ner ett par kilo?!? Har sedan i måndags haft sockerförbud. Nja inte helt förresten, en mörk chokladbit slinker ibland ner till kaffet :-) Och förbud är ju egentligen inte min melodi- bara äta mindre! Men jag måste sätta igång med en rivstart. Nu är det allvar.
(fråga mig hur det går med dieten om två veckor..hihi)

Nu är vardagen efter sommarlovet igång. Barnen är ju på sin vanliga avdelning nu, men än är det inte full barnstyrka, hälften har fortfarande ledigt. Det är många som tar ut föräldraledigt i samband med semestern. Låter så mysigt! Bara att ha RIKTIG, betald, fyraveckors-semester är ju något jag drömmer om. Mysigt. Keep dreaming..
Har fortfarande inte fått veta något om fortsatt vikariat i höst. Väntan gör mig tokig.. Annars "måste" jag ju börja plugga. Alltså jag vill ju det i längden. Men jag trivs så bra på jobbet, vill inte lämna det!!
Om ett par veckor börjar alla aktiviteter igen, det blir kanon. Alltså Tuvas gympa och kören. Sen pratar hon om simskola också men det verkar krocka med gympan och då går den först. Kören är hon kluven till! Vet inte varför. Hon älskade den förra terminen, men verkade tappa lusten lite de sista gångerna. Kanske att hon känner sig lite liten, hon är en av två födda -04 och resten ett, två eller tre år äldre. Eller så var det inget kul när skivan de spelade in var färdig! Jaja, hon bestämmer, vi ska inte pusha henne till något om hon inte vill, hur roligt än hennes mamma tycker det är att sjunga i kör :-)

Ikväll kommer Annelie, Martin & Jonathan hit. Uppskattat av hela familjen! Härligt när det "klickar" för samtliga i familjerna. Är verkligen glad att vi har så bra vänner här. Umgås med många fler här än vi gjorde i Linköping! Kanske är lite så att alla känner alla och bjuder in till varandra. Sen kan det ju även bli så att man umgås mer efter man flyttat- tänker på vår kära familj Andersson!  Ja så kan det vara, ensamma är vi i varje fall inte om det nu var någon som trodde det, hehe ;-) Ska hämta barnen nu. På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0