Såå vansinnigt trööött..

Sitter här och slösurfar, kom då på den briljanta idén att jag lika gärna kan blogga lite.
Henke sitter och tittar på Bygglov, det känns som om det kan kvitta även om det kan vara lite små-kul. Fast nyss var det visst helt ofattbart kul, Henke asgarvade där inne i vardagsrummet.. 
De två små gulltrollen sover i våran säng, tätt intill varann. Det var Tuvas förslag och Alfons ropade JAA så det fick bli så. Det är så mysigt att de tycker om varann så mycket ♥

Som rubriken kanske antyder så är jag sjukt trött ikväll. Efter en intensiv & jätterolig helg i Ljungby så började jag kl 7 igår. Bara att dra iväg hela familjen och vara på dagis 6.45. Zzznark, jobbigt när det inte hör till vanligheterna. Att börja 7.30 eller 8.00 är en annan femma!
Iallafall, väl på jobbet så visar det sig att det är hur mycket personal som helst som är sjuk. Typ en tredjedel av hela styrkan, inklusive vikarier. Och natten till idag var båda två som skulle jobbat sjuka. Snälla Lisa & Annelie ställde självklart upp! Det gick bra men det känns ju nu efteråt. Vid 4-tiden i morse var det värst, då la vi upp fötterna i varsin soffa i personalrummet och började snarka..tills morgonrushen drog igång vid 4.30.
Ska strax gå och lägga mig tror jag. Vet ni förresten att Ally McBeal visas på tv någon gång på natten? :-)

Anledningen till att jag satte mig vid datorn var egentligen efter ett tips från mamma, min moster är med på Dagens nyheter och pratar om dagmammor i Frankrike. Så det kan ni ju kika på om ni är nyfikna! 
 http://www.dn.se/webbtv/nyheter/fransyskorna-foder-flest-barn-i-eu-1.799145

Vill bara skriva det igen, vi hade det härligt i Ljungby i helgen.
Alla som pratat med Tuva de senaste dagarna vet att vi var i Simhallen, det var jätteroligt, det fanns en grön ruschelbana som hon inte vågade åka men en lila som hon vågade åka, hon vågade åka den utan att mamma eller mormor tog emot, och hon simmade med en platta som man håller i. 
Och frågar du Alfons så har han BAAJAT, lekt med en DÅT i vattnet.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Förstår att du är trött efter att ha jobbat natt... Fy...

Gulligt med syskonen i sängen!

Ser du inte bygglov? är ju superskoj! Jag älskar Villes humor!!! Han är störtskön!

2009-02-18 @ 18:53:28
URL: http://matildasmamma.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hej!

Javisst är de fina :) Tycker det är så smidigt o beställa kläder till henne, när de är så små så provar de ju ändå inte kläderna i butik!



Det är jag som fixat designen men jag hade god hjälp från http://www.designadinblogg.se den är super! Headern gjorde jag i photoshop, sen bytte jag lite bakgrundsfärger, typsnitt o sånt mha den hemsidan. Inte så svårt som man tror men det tar tid =)



Är allting bra med er? Har du träffat din systerdotter mycket? Börjar bli en del barnbarnsbarn i farmors familj =)

Kramar

2009-02-26 @ 14:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0