Sköna söndag.

Söndagen har ägnats åt storstädning och bakning. Så jäkla skönt att få rent & fräscht, semesterstädning kan man säga :-) så slipper vi ju det nu i veckan när vi bara ska ha kul.
Det luktar så himla gott i hela huset av såpan med citrondoft som jag köpt efter tips på Lindas blogg, sån superfräsch doft..
Det som har bakats idag är bullar av Henke och hallongrottor av mig. Mums. Passar bra till picknicken på tisdag då vi ska till Åsens by med morfar & Inger.
På torsdag åker vi upp till Linköping och stannar över helgen. Kanske blir det så att jag, mamma & syrran tar en sväng till Bergs slussar på fredag kväll för att titta på Tomas Ledin :-) 
Sen hoppas jag att vi kan hitta på något med Pilla & Tomas när vi är uppe!! Vad säger du Pilla?? Tror inte att karlarna har bestämt något, hörde något om att de skulle det..?

Idag har mina älskade små troll slagit rekord i att jäklas med varann. En är expert på att retas och den andre helt suverän på att dra i hår och klappa till..
Det är inte ofta jag höjer rösten sådär ordentligt mot mina barn men idag har jag gjort det. Det är så tröttsamt! Det skär i mitt hjärta! Och tråkigt att se när de är så elaka mot varann. Jag hoppas att det är en effekt av att de inte hade somnat när klockan var 22.30 igårkväll.. Nu sover de gott iallafall. Mina bustroll!! Imorgon ska vi hitta på något mysigt. Vad vet jag inte men något kul vill jag göra.



Kakor..kakor..! Hallongrottor i två storlekar- inte så vackra men farligt goda..


Tuvas fina "bull-gubbe" :-)


Vilket bull & kakfat va? Inte bra för midjemåttet..


Fatet länsades på nästan varenda smula och båda barnen sprang in för att hämta mer..


Kalaset avslutades med lite studsmattehoppning (flygning??), man måste ju röra på sig när man ätit så mycket gott..  ;-)


Kommentarer
Postat av: Susanne på jobbet

Härligt med lång uppdatering!

Gillar när du lägger in kort.

Visste inte du att Bullar är bra för magen..?

;)

2009-07-13 @ 19:14:50
Postat av: Lisa

Jo det är skitbra för magen..om man vill att den ska bli större! Eller om man BARA äter bullar och ingen mat, då kanske det är en bra bantningsmetod..? Hehe.

2009-07-13 @ 23:40:30
URL: http://guldkornets.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj, här var det racer-uppdatering helt plötsligt! Kul!

2009-07-14 @ 10:36:14
Postat av: ida

Åhhh jag blev jätte jätte sugen på det dära kak fatet, mmmmm. Undrar om ni är hemma något??? Vi hade planer på att besöka ikea, och tänkte då passa på att köra över till Er när vi ändå är en bit på vägen, KRAM

2009-07-22 @ 10:12:37
Postat av: Annelie

vad fint du gjort det här inne! nu blir ju jag också sugen på en uppdatering, men det får nog vänta lite...



åh kakfatet såg inte heller helt fel ut.. får nog plocka fram nått ur frysen när mira somnat :)

2009-07-22 @ 19:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0