Dagarna som gått sen sist..

Sitter här och diggar till Melodifestivalsskivan! Passar på medans Tuva är på dagis, annars lägger hon beslag på den och kör vissa låtar på repeat..lite lagom irriterande att aldrig få höra färdigt hela skivan!
Här kommer en redogörelse över de senaste dagarna. Veckorna nästan?



Lördag 28/2:

Hade en härlig dag på jobbet. Faktiskt!
Bara att vakna av att solen lyser in i sovrummet är ju en klar stämningshöjare!
När jag kom hem fick jag en trevlig överraskning av att Henke hade tapetserat vår köksvägg, kanon.
Väggen var bara målad i vitt innan och inte så vackert dekorerad med diverse fläckar från mat ,och skrapmärken från Tuvas svarta stol.. :-/ Inte så läckert.
Nu däremot är väggen riktigt läckert tapetserad i svart-grått storblommigt. Fast den går åt blå-lila har jag märkt, det var inte tanken  men men.
På kvällen såg vi mello med Linda Peter & Albin, hann med en match i Guitar Hero också.


Henke fick hjälp av en expert vid tapetseringen och målningen.


Guitar Hero och pang-pang


Söt-korvarna Albin & Alfons i rutiga skjortor!


Söndag 1/3:

Dagen började med Vasaloppet och blåbärssoppa förstås. Sen tog barnen & pappan en promenad medans mamman gjorde lunch och pysslade lite. På eftermiddagen tog vi en sväng på loppisen som sålde ut allt ännu billigare och jag fyndade några gamla härliga blommiga tallrikar.
På kvällen kom mormor förbi med en tv som vi skulle frakta till Lkpg till moster.



Två lejon skrämmer slag på pappan


Tågbanebygge kräver stor koncentration


Mormor & Tuva framför den nya tapeten.


Alfons ville också vara med på bild med mormor.



Måndag 2/3:

Tuva  var på besök i en korvfabrik med dagis =) Där fick de smaka prinskorv, frukostkorv och annat gott.
Jag jobbade 14-16.30 när en avdelning hade APT. Det är alltid j*vligt stressigt när de har APT och man är själv. Värre än att jobba en hel natt i sträck!! Stressade hem, trött & irriterad bara för att ha möte med bostadsrättsföreningen heela kvällen lång. Många frågor som skulle diskuteras.. Jag somnade ovaggad.


Tuva & pappa gjorde något i papier maché när jag jobbade. Frågan är vad det ska bli??


Lill-kocken provsmakar pannkakorna som de också hann med att göra!


Tisdag 3/3:

Jobb 7-14, skulle egentligen slutat 11.30 men Viwi ville byta. Och jag vill ha timmar så det passade utmärkt.
Ringde massa samtal åt Bostadsrättsföreningen på rasten. PLUS att telefonen gick varm ändå på jobbet hela dagen! Det var taxi som skulle ändras och gubbar som skule flytta och om inte det var nog så bröt magsjukan ut på vår avdelning och vi blev isolerade, fick inte ens gå ner och fika utan fick smörgåsar uppskickade med hissen!  Jag säger bara PUST.
Jag blev hämtad efter jobbet och åkte till banken.
Sen kl 18 var det möte med grannsamverkan. Våran gata och gatan ovanför oss. Jag som ordförande måste givetvis vara kontaktperson i det också.  I sista sekunden fick vi reda på att lokalen vi bokat redan var upptagen! Kaos kaos, men vi fick vara i Röda Korsets lokaler tack och lov.
Lisa somnade innan hon la huvudet på kudden.

Onsdag 4/3:

Matilda 3 år!

Jobb 7-14 igen. Magsjukan hade lagt sig och nu tog vi bara hand om efterdyningarna. Mycket pyssel med en person som ska flytta, många samtal som skulle ringas. Men mycket roligt att jobba med Gun! Tänk om jag kunde få Sandras grav-vik.. I wish!
Blev hämtad efter jobbet igen. Henke åkte med Affe till tandläkaren och Tuva och jag gick till fiket. Bra uppdelning va? Har lovat mig själv att inte gå på något tandläkarbesök på några gånger nu, det är Henkes tur.
Lite motsägelsefullt att komma in på Folktandvården med en stor påse med bakverk..sockerkicken..!

Torsdag 5/3:

Några timmars jobb för mig och sen fick vi besök. Av Sara, Hasse & Josephine!
Vi bara pratade och myste med lill-fisan hela dagen. Hon är så gó! Min lilla systerdotter. Så lik sin mamma just nu!


Fina tjejer!


Så stolt han är när han får hålla henne. Hans lilla hand håller så gulligt och beskyddande!


Stackars unge som aldrig får vara ifred, vi kan inte låta bli henne..


Vi tog med vovvarna & barnen på en promenad.

Fredag 6/3:

Vet jag inte vad vi gjorde. Jo jag jobbade heldag på Rehab, sen åkte vi direkt till Lkpg och farmor & farfar. De har köpt Nintendo Wii så det blev en del spelande innan det var läggdags.

Lördag 7/3:

Vi handlade skor till Alfons eftersom h*n som packade in allt i bilen inte fick med skor till sonen?!
Sen var det dags för 3-årskalas i Linghem. Alltid trevligt, och mycket gott fika! Tror att 3-åringen var nöjd med sitt kalas och vi var det också!
Efter kalaset bar det iväg till Tallboda. Där fick vi kycklingspett & rotfrukter i ugn, mumma. Kvällen innehöll sedan melodifestival, Wii-spel, nostalgisurfing på YouTube & en massa prat, bus & skoj.
Tyvärr befann sig kameran i Berga när vi var i Linghem & Tallboda!

Söndag 8/3:

Vi slappade, spelade lite Wii och tog en sväng på IKEA innan vi åkte hem till Aneby igen.

Måndag 9/3:

Jag skulle jobba till kl 12 men det blev till 14, som blev till 16.30.. Ibland kör det ihop sig på jobbet helt enkelt.
De andra var hemma och hade det gött, antagligen. När jag kom hem satt de på verandan på framsidan till allmän beskådning och käkade bullar. Mycket uppskattat av alla grannar tydligen, haha! 

Tisdag 10/3:

Vi var i Jönköping och köpte en byrå till Alfons. Vi köpte en för ca en månad sen och jag var dum-snål! Vi köpte en alldeles för liten då. Så nu fick ju vi köpa 2 byråer. Det blev ju liksom inte billigare.

Onsdag 11/3:

Tuva, Alfons & jag var på kalas hos Ella som fyllt 4 år. Jättetrevligt! Kul att alla mammor fick vara med. Barnen (7 st) lekte hur bra som helst och mammorna kunde sitta och prata helt ostört, härligt! Inte bara barnen som har glädje av barnkalas utan sällskapstörstande mammor också.


Kalasande barn. Alfons var enda killen och höll låda för alla barnen..typiskt eller??


På återseende! :-)



Kommentarer
Postat av: Susanne

Underbar uppdatering!

Jag njöt när jag läste!

Underbara bilder och så himla kul att få läsa om hur ni har det/ haft det!

Kramar i mängder

2009-03-12 @ 20:11:06
URL: http://sussus.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0