Fredag

Ibland känner jag mig som ett UFO. En känsla jag fick när jag samtalade häromdagen med några bekanta.

När jag berättade för de i Linköping att vi skulle flytta fick vi som svar: VA? Varför i hela friden Aneby?
Och när vi berättar för folk i Aneby att vi flyttat hit från Linköping får vi svaret: VA? Varför i hela friden Aneby?
Så ja, alla överallt verkar tycka vi är knäppa som gjorde det ;-) Men det är ett av de bästa valen vi gjort!

Nästa sak vi pratade om var antalet barn man har eller önskar ha.
Här har eller vill de flesta ha fler barn än medel 1,8 eller vad det är. Fler än 2 alltså. Och folk som medvetet inte önskar fler än ett eller två är lite konstiga. Blir ifrågasatta!
I storstan är det precis tvärtom. Där är det superkonstigt att vilja ha fler än två! Eller råkar vi bara ha bekanta med två barn i Lkpg som absolut inte önskar fler? Men i vilket fall så blir man ifrågasatt även där.
Iallafall så skulle jag kunna tänka mig att ha tre barn, om det skulle vilja sig så någon gång. Och det svaret är ju som ni förstår lite konstigt på båda ställena beroende på hur man tolkar det.

Och på tal om barn så kommer vi osökt in på ämnet barnkläder.
I Lkpg "SKA" alla barn ha märkeskläder och man dras lätt med i den hetsen.
I Aneby "ska man skämmas" för att man handlar på något dyrare än H&M, Lindex etc. (OBS undantaget vissa som handlar på Me&I) Jantelagen här eller vad, du ska inte tro att du är bättre för att ditt barn har dyrare kläder än mitt?!
Och jag som handlar i princip alla märkeskläder på Rea..

Ibland bara känner jag mig lite ovanlig..mellan två världar..


Idag har jag jobbat i femårsverksamheten, hektiskt men JÄTTEROLIGT.
Igår var en tevekväll. Torsdagar är visst det för mig- det är Antikrundan, Lyxfällan & Gordon Ramsay som jag gillar att slö-glo på. Ikväll blir det umgås för hela slanten istället när mormor kommer hit. Mysigt!


Trevlig helg!!

 

Kommentarer
Postat av: Therese

Tjena bruden!!

Verkar som du sitter mellan två världar! Haha! Jag tycker inte ni är konstiga för att ni flyttade till aneby eller för att vi vill ha fler än två barn eller för att ni köper märkes - eller andra kläder! Gillar er massor precis som ni är!! KRAMAR

2009-03-13 @ 17:54:42
Postat av: therese

Menar förstås att NI vill ha fler barn. Inte VI som jag skrev. HAHA

2009-03-13 @ 17:56:09
Postat av: Linda

Vet du vad? Jag kan faktiskt känna igen mig i det du beskriver. Fast jag har aldrig tänkt på det förrän nu när jag läste det du skrivit. Rättvik kontra Linköping. Det är lite samma som Aneby (tror jag iaf). I alla fall när det gäller märkeskläder och så, jag tror att många har märkeskläder där uppe, men att många betraktar dessa människor som "de försöker vara för mer" och "märkvärdiga". Det är liksom fult på nåt vis att skylta med att man skulle ha mer pengar... Eller nåt.

Vi blev också skapligt förvånade när ni sa att ni skulle flytta till just Aneby. Men vi har aldrig tyckt att ni är konstiga. Men vi hoppas fortf att ni ska flytta tillbaka... Hihi! Hoppas kan man ju!

Jag skulle verkligen vilja ha torsdag som min TVkväll, är ju en massa bra då. Men det är enda kvällen som jag alltid jobbar stängning. VARJE torsdag. Man kan ju inte få allt :)

Ha så mysigt med mormor ikväll. Hälsa från mig!

Kram

p.s svara gärna på mitt mail!

2009-03-13 @ 18:09:08
URL: http://matildasmamma.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad är femårsverksamheten som du jobbar i?

2009-03-14 @ 19:05:48
URL: http://matildasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0