Fullt ös, medvetslös.

Vad i hälsingland..varför ännu mera snö? Jag blir bokstavligt talat galen. Tur att det är sol iallafall så man inte deppar ihop helt.

Har haft en härligt hektisk helg!
I fredags party hos Marie-  vi var 13 tjejer som drack vin, fnittrade & sjöng karaoke och hade svinkul. Läggdags ca kl 3.
I lördags 30-årfest hos Micke, där var vi väl ca 12 pers som bjöds på smörgåstårta, cheesecake, vin, cider..you name it. Magen stod i åtta hörn, humöret var på topp och även då blev det läggdags ca kl 3. Födelsedagsbarnet fick en Nespressomaskin, mycket häftig men lite väl starkt kaffe för min smak. Men med mjölk i så funkar det nog. Och Henke skrev nog upp det på sin framtida önskelista :-)
Igår träffade vi Sara, Hasse & Josephine en stund innan vi åkte hemåt. Alltså hon är så gó lilla fisan, nöjd och glad jämt!

Igår kväll när jag jobbade fick jag en påminnelse av en tant på jobbet. Jag har lovat henne att ta med barnen till jobbet igen. De var med ett par gånger i somras när jag skulle hämta schema och då passade jag på att visa upp dem för gamlingarna. 
Så i morse innan dagis tog jag med dem dit, fick lite panik för denna tanten börjar bli lite dålig..och jag vill inte bryta några löften! Och det livar upp hela deras dag, bara att få se ett par små barn! Inte bara dagen förresten, det kan nog lysa upp hela deras vecka. De blev så glada så det lär bli fler gånger ungarna får följa med dit.

Eftersom jag är lite virrig i huvudet just nu så kom jag på idag kl 12 att Alfons skulle vara i Eksjö på Kirurgmottagingen kl 13.30. Herregud! Det var i rättan tid jag kom på det kan man säga.
Så vi lämnade Tuva hos kompisen Alma lite tidigare och åkte till Eksjö. Där kom läkaren fram till att det BLIR operation efter mycket om och men. Trodde det kunde vänta nåt år..men det ska göras om ca en månad! Min lille plutt.. Det är ju en liten operation som tar ca en timme men han ska ju sövas..jobbigt :-(
Och när vi kom ut på parkeringen stod det en idiot och ryckte i våran bildörr! Hjälp.. Han verkade skapligt psykiskt ostabil och jag blev skit-rädd.. Ge fan i våran bil, ropade jag och han gick iväg någon meter. Henke låste upp och då öppnade idioten förardörren och tänkte hoppa in! Som tur var stod en man vid bilen bredvid oss och frågade vad som pågick, så puckot vågade väl inte bråka när vi var tre personer i närheten. Men han stod ändå bredvid oss när vi packade in oss i bilen och svamlade om elektroniska nycklar och att han inte fattade något osv.. Läskigt!
Eftersom Alfons var så duktig hos doktorn fick han köpa en bil till sin samling av Cars-bilar, han blev överlycklig.
Han är så knasigt rolig just nu, Alfons. I morse när han kom och väckte oss sa han: 
-Jag är JÄTTE-ARG!!
-Jaså varför då, då?
-Ingenting!
Och sen kommer ett GAPSKRATT. Humor?  


Kommentarer
Postat av: Susanne

Jag röstar för att Alfons har humor!

Vad är det operation han ska göra förresten?

Kramar

2009-03-26 @ 08:43:24
URL: http://sussus.spaces.live.com/
Postat av: Linda

Hej hej,

läskig gubbe!!! mycket lustigt folk det finns överallt...

du ska se att operationen går bra, men jag förstår att det känns läskigt med just nedsövningen...

må så gott!

Kram

2009-03-27 @ 12:05:04
URL: http://matildasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0