Bloggtorka?

Ja egentligen har jag inte tröttnat på att blogga, grejen är att jag har såna krav på mig själv att jag ska blogga så och så ofta och blir det sen inte så..ja då skiter jag helt och hållet i det! Dumt, för det är ju så roligt att skriva. Bara vad vi gjort en dag, eller om det är något särskilt jag gillar eller har på hjärtat.
Finns massa saker jag skulle vilja tipsa om och göra reklam för till exempel :-) Recept...tv-program...kläder...

Idag kan jag tipsa om ett litet julrecept, nämligen pepparkaksknäck!

1 dl grädde
1 dl socker
1 dl ljus sirap
1 tsk pepparkakskryddor
1 msk smör

Häll i grädden, sockret, sirapen & kryddorna i en gryta och koka upp. Låt koka i ca 10-15 minuter men håll koll! Och gör kulprov när du tror att den är färdig. Blanda då i smöret och häll upp i knäckformar.

Den blev grymt god! Men jag måste ju erkänna att första omgången blev kass. Jag lyckades bränna den... Men det var enbart för att det i originalreceptet stod "koka i 20 minuter". Ja tjena, då blev det en stor, hård, bränd knäck-klump. Inte så god, eller bra för tänderna ;-) Men den andra icke-brända omgången blev MUMS.

 

  

 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Låter gott! Kanske man skulle prova... men det va ju det där att låta den koka "lagom" haha...

2009-12-01 @ 10:50:47
URL: http://anneliecannervik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0