Torsdag kväll.

Jag beundrar verkligen våra barn, så coola som de var igår när det var dags för vaccinationen.
På en knökfull, kaotisk vårdcentral kunde de i väntan på sprutan snacka med kompisar, gnälla lite om att det var tråkigt att vänta (hallå, vänta på att få bli stucken!), lägga sig raklånga på golvet och läsa i Musse Pigg/biltidning.
Jag menar våra barn som får panik så fort vi kommer närmare än 100 meter från en lasarett/vårdcentral/folktandvård. Men älsklingarna skuttade sen upp i mitt knä, kavlade upp ärmen, skrek till lite och sen var det bra. ♥
Efteråt var det läge för en fika. Inte alls som muta utan en anledning att fira att hela familjen är vaccinerade, eller något sånt :-) Vårt fik här i byn har världens ljuvligaste muffins...och nu även med julsmak, saffran med lite mandelmassa i. Muuums säger jag bara.

Såhär års blir man ju lite nostalgisk. Jag menar att när det börjar närma sig den 21 november så tänker jag tillbaka tre år i tiden, hur vi väntade på våran "billebo" ♥ En lillebror som låg åt fel håll ända tills sista undersökningen, hemska elaka förvärkar i typ två veckor innan han kom...en förlossning som gick alldeles oförskämt snabbt och lätt när den väl kom igång! Och nu har vi ett yrväder här hemma med en vilja som ingen annan. En kille som älskar att gosa men kanske inte riktigt erkänner det.. :-) Som försöker slingra sig om något hänt, och kompromissa för att få som han vill. Som älskar att pussla och som man kan hitta lite var som helst med näsan i en bok. Mysiga unge. Våran Alfons, älskar dig..!

  

Kommentarer
Postat av: Merenwen

Hej! Ja visst är det underbart med barn! Vi har ju samma dag på våra vi (på nästan BåDA TOM) Hur stora är oddsen lixom? hahaha

Fast min Fis blir 1 imorgon!

Hoohoo

Grattis till alfons från oss!



KRAMAR

2009-11-20 @ 08:27:23
URL: http://www.metrobloggen.se/merenwen
Postat av: Annelie

Grattis i efterskott till er stora lille Alfons =)

kram kram

2009-11-23 @ 15:29:26
URL: http://anneliecannervik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0