Fritt fram.

Nu släpper jag lös bloggen!
Varsågoda att läsa allihop, kända eller okända människor.
För jag orkar ju ändå aldrig skriva något nytt! Haha.

Vet inte om ni minns tjafset om förskoleplatser här i byn, i våras? Det slutade med två nya avdelningar i en barack vid en låg och mellanstadieskola. Bara det att två avdelningar räcker inte! Och det sa vi i brukarrådet redan för längesen. NU har politikerna fattat att det här vårdnadsbidraget blev ingen större hit, och ca 25 små barn står fortfarande i kö.
Vad föreslår då politikerna? Jo, att 3-5 åringarna på två avdelningar på "vårt" dagis ska flyttas till den andra låg och mellanstadieskolan i byn. Jaha, vilken bra idé. Så jäkla kortsiktig lösning!! Till en lokal som ju tvunget skolan behövde, som var 5-årsgrupp i flera år. Kunde inte den 5-årsgruppen fått vara kvar då istället eller? Istället för att 3-åringar ska vara i skolmiljö? Jag blir så arg så jag kokar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0