Då var helgen slut då...

Helsike vad snabbt tiden går..när man har roligt. Har knappt sett min sambo på hela veckan och hela helgen har vi typ bara gått omkring här hemma och glott på varann. Haha!
Nä, jag menar att hela veckan har det varje dag varit något som vi bara måste prata om, viktiga saker. Som vi inte har haft tid med, mat ska lagas snabbt och barnen ska få sin tid och sen krypa i säng. Sen när helgen kommer och man väl har all tid i världen så pratar man om allt annat än tråkiga, viktiga saker. Skönt det ioförsig! Bara njuta av helgens lugn...

Idag är det vardag och det duggregnar ute. Sånt där fint regn med små, små droppar som man inte ser innan man går ut..grr, blev visst lite blöt förut. Ungarna är på dagis idag för jag är arbetslös (har bara två tider i veckan...) men jag är inte sysslolös om man säger så! Har massa saker att göra- hundra smutsiga plagg som ska bli rena, hundra viktiga samtal som ska ringas, hundra mail som ska skickas...och hundra sidor i min braiga bok som ska läsas, om jag har tid :-)

Kom i god tid till dagis idag, men det trodde jag inte innan. Kvart över sju vaknade jag och var utvilad. Men inte barnen. De sov som skönast just då. (i vår säng) Tuva grymtade till lite när jag tände lampan, men vände sig om och somnade om, Alfons reagerade inte ens. Typiskt när man ska iväg va??
Så jag fick gå upp själv och göra mig i ordning, duka fram frukost och sen efter en stund hörde jag två morrande lejon inifrån sovrummet, då var de vakna. Som vanligt hade Tuva och jag en dust...oftast om hennes kläder och så var det även idag. Herregud, att kläder kan vara så viktigt. Eller så är det att bestämma sjäv som är viktigt. Men jag fattar inte skillnad på en grå långärmad klänning som är skitful och dålig just pga att den är långärmad, och en brun långärmad som funkar jättebra trots att den är långärmad? Är jag blåst som inte fattar eller? ;-)


Här kommer ett gäng bilder från diverse trevligheter:


Ett väldigt fint alfabet.


Här står fyra filurer och tittar på södra Sveriges högsta vattenfall... ;-)


Tre små kusiner fikar på Ikea.


Vi var barnvakt till Josephine och Tuva tyckte det var så kul, hon var så stolt.


Ju fler kockar desto sämre soppa...men falukorven blev god!


Tre troll utanför kojan de byggt i skogen- Linnéa, Tuva och Alfons Troll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0