Vaccination?

Svårt det där med vaccinationen mot Svinis. Äckliga svininfluensa!
Jag har iallafall bestämt mig, jag ska vaccinera mig. Får ju förmånen att bli en av de första eftersom jag arbetar i vården. Så imorgon sticks jag..

Däremot velar jag fram och tillbaka i frågan om barnen ska vaccineras... Har inte fått förfrågan än heller, och Alfons vet jag ju inte om han hinner fylla 3 år innan det skulle bli dags.
Men jag tänker såhär: OM det nu skulle finnas någon otäck biverkning som man kan drabbas av, då har iallafall jag bestämt själv att jag ska vaccineras, det är mitt val. Men barnen, om de skulle drabbas av någon biverkning så är det vi som har valt åt dem... Fast å andra sidan, drabbas de av Svinis och blir jättesjuka, då var det ju vårat val att inte vaccinera dem. Jag vet inte! Hur tänker ni om detta? Inbillar mig att om Henke och jag vaccinerar oss minskar vi ju iallafall lite risken att barnen drabbas.

Ska ni vaccinera er/era barn??

Kommentarer
Postat av: Kusin Ida

Hej....



Har senast idag haft info på jobbet om detta, jag är ju typ aldrig sjuk (peppar peppar) därför funderar jag på om jag raserar mitt imunförsvar genom att spruta in viruset?? En del blir ju jätte sjuka bara av att ta den. Jag har iallafall skrivit upp mig men är inte 100 på om jag tänker genomföra det. Allt omkring detta är ju lika galet som när fågelinfluensan kom, men sen hörde man ju inget mer om de. Fick även höra att vaccinet om svin influensan har tagit så lång tid att komma pga att de har testat den åså, så de är nog ok att te den men man kan ju inte lita på att man tål skiten personligen. Dessutom sa tanten att svininfluensan inte slagit till så i sverige pga av att det vart så varma temperaturer ute, men nu när det går mot minus smäller det till, men då kom jag att tänka på efteråt att exakt HUR KALLT är det typ i mexico då där det tydligen är som värst??? Fattar inget!!Phhuuu det blev visst långt detta men men..... Jag hoppas iallafall att det inte kommer drabba så hårt och att det kommer gå fint för dig när du sticks, hör gärna av dig till mig å berätta hur du kännde dig efteråt. KRAMAR

2009-10-14 @ 21:25:27
Postat av: Fia

Hej. nej jag ser det som helt onödigt att spruta in "GIFT" i våra kroppar.

Läs gärna lite, finns MASSA ett tips är att lyssna på David icke på tex youtube han har många bra synpunkter om detta.!

Tänk på att Barnen är vår FRAMTID!



KRAM

2009-10-15 @ 18:48:53
URL: http://www.metrobloggen.se/merenwen
Postat av: Annelie

Du har blivit utmanad på min blogg!

Kram

2009-10-16 @ 11:09:20
URL: http://anneliecannervik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0