22 september.

Om det är någon som läser bloggen som inte har facebook så kan jag tala om att min arbetslöse sambo inte längre är arbetslös! Tjoho!
Ibland går det fort, de ringde igår och idag är han där och kollar in jobbet. Ska bli spännande att höra sen vad han ska få göra, vad det blir för arbetstider och så.
Själv är jag ledig idag. Eller ledig..jag hade gärna jobbat, är väl arbetslös idag men ledig låter ju så mycket bättre ;-)
Har plockat lite här hemma. Nyss ätit lunch. Som vanligt när jag äter ensam så lagar jag någon typ av pastasås! (övriga familjen har inte upptäckt denna förtjusande maträtt) 
Är helt såld på pastasåser, slurp. Idag blev det bandspagetti -of course- med sås innehållande: tacosås, crème fraiche, skinka, purjolök, broccoli. Så enkelt men så gott! Min all time favorite pastasås är den som Susanne serverade en fredag i Skäggetorp för X antal år sen. Keldas ostsås, crème fraiche, skinka och champinjoner. Tack Susanne för det receptet, I love it och gör det ofta när jag är ensam!

Försöker verkligen äta bättre, nyttigare. Och inte ta en extra portion för att det är gott. Insåg en dag att det inte är mat som får mig att må bra utan bristen på..haha. Har nog lite av en ätstörning när jag tänker på det.
Den insikten hindrade mig dock inte att hetsäta i förmiddags..
Jag har nämligen bakat FÖR goda kakor! Tänker fasen på dem hela tiden, de bara skriker till mig från kylen. Grr.. jag som inte borde!
Alltså en är väl okej men dessa är giftigt feta (typ 500 g smör i smeten..) och man vill bara ha mer..mer..som en drog..

Min lilla mamma tjatar alltid om att disktrasor luktar illa..köp Wettex-trasor istället! Är beredd att hålla med henne nu faktiskt. För två timmar sen torkade jag av bord och bänkar med snusktrasan och jag stinker sur trasa fast jag tvättat mig om händerna flera gånger!! Den är inte ens gammal! Bluääk.

Har massor att skriva eftersom det var ett tag sedan, men tror ni att jag kommer ihåg det nu när jag sitter här?! I lördags var iallafall ett trevligt gäng här och hälsade på. Therese & kidsen kom från Lkpg (Peter var på grabbhelg i svampskogen..) och Annelie, Martin & Jonathan kom också. Kul att sammanföra gamla och nya vänner. Vi åt och drack gott, snackade, barnen röjde runt, sjöng lite Singstar. Kvällen var supertrevlig, även om någon blev lite överförfriskad.. ;-) Sånt som händer. Obs, det var inte jag! Jag har faktiskt lärt mig att smutta på vinet.

Kommentarer
Postat av: Sussus

Grattis till Henke och jobbet!!



Ja, visst är den pastasåsen god? Jag gör den emellanåt här hemma men Jonas vägrar äta den, han har aldrig ens smakat den..Larver va?

2009-09-23 @ 09:27:17
Postat av: Kusin ida

Åhhh Massa Grattis till Henke, Vad är det för ställe han har fått jobb på? De var ju en riktigt god nyhet iallafall, själv kommmer jag väl snart oxå kunna stava till arbetslös? vi får se..... Massa KRAMAR

2009-09-23 @ 09:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0