September

Ja nu har det hunnit gå ytterligare en vecka, och vi är en bit inne i september!
Varning för kliché.. Men vad tar tiden vägen?? Här kommer en liten redogörelse från veckan som gått :-)


Måndag:
Förskolorna och fritids i byn hade stängt för planering och jag var ledig, alltså var hela familjen hemma. Så hade vi lovat att vara barnvakt till Jonathan, eftersom Annelie & Martin precis som vi har svårt att få barnvakt. Jättekul att hämta en kille i skolan, tyckte både jag & barnen :-) Och de käkade glass, lekte både inne och ute och stojade hela eftermiddagen. Verkligen fullt ös, medvetslös när de leker! Och det är ju kul. Men det är fasen inte kul när man ska få barnen att städa sina rum på kvällen. Vet inte vad vi har fått för städ-allergiska barn..suck.

  

Tre glassätande hulliganer..


Tisdag:
Jag jobbade första dagen på "ny" avdelning, lite pirrigt eftersom det var längesen jag var där, men det gick bra. Och kommer nog gå bra fortsättningsvis också!
Henke var på arbetsintervju som vi fortfarande inte hört nåt av, men det lät ju lovande när han var där. Vi hoppas!! På kvällen fick vi nåt infall och möblerade om i vardagsrummet. Blev skitbra! Rummet växte med det dubbla, kändes det som. Verkligen luftigt blev det..

Onsdag:
Vi hade ledig dag och så även morfar, som kom för att ha en dag med två av barnbarnen. Vi åkte till skogen och hittade ett nybyggt vindskydd, jättemysigt. Vi grillade korv och plockade blåbär och hade en härlig utedag.


Tuva plockar pinnar till brasan :-)


Putte i blåbärsskogen.. Han bara satte ner rumpan och stoppade i sig blåbär tills han storknade! 


Torsdag: 
Jag jobbade till kl 14. Nya avdelningen började kännas mer OK, men är fortfarande inte "hemma". Jaja. 
När jag slutade blev jag hämtad av Henke & barnen som överraskade genom att åka till Adelövs marknad! Kul! Synd bara att det regnade som bara den.. Men marknad är ju alltid mysigt, trots regn. Tuva köpte en Arieldocka till sin prinsess-Barbiesamling & Alfons ville ha en Bolt-ballong. Vi köpte munkar och åkte hem och mumsade innan jag åkte till jobbet igen.. Fy f*n vad jag börjar tröttna på delade turer, faktiskt. 


Fredag:
En välbehövlig sovmorgon efter den delade turen. Fast det är svårt att vila när barnen lever rövare..då dämpar inga väggar!
Gick i pyjamas långt frampå förmiddagen, sen fick jag ett ryck och började fredagsstäda, vi åkte och handlade mat och hade härligt fredagsmys resten av kvällen. Alfons var tyvärr trött som en trasa så han ville gå och lägga sig, och missade chokladmoussen med minimarshmallows. Synd, för den var mumsig :-)


Väldigt god efterrätt till fredagsmyset. Och lite lagom stor. Vi slukade den på typ en minut alla tre..hihi.


Lördag:
Så var det då dags för jobb igen. Tre timmar på morgonen, gick visserligen fort men ja det var stressigt.
Sen efter en stund så fick vi besök av Micke & Matilda som ville komma och sova över, trevligt! Tuva & Alfons var superglada och förväntansfulla.
De lekte, studsade, pärlade och allt möjligt. Sen kom bröderna på att de skulle till A6 för att köpa ett tv-spel..och barnen ville självklart följa med. Jag sa, ta med alla barn eller inga, så de stuvade in alla barn i bilen och åkte iväg. Hihi, de var söta när de satt därbak alla tre :-) Sen kom lilla mamma förbi på väg hem från Sara, Hasse & Josephine. Vi stekte kycklingfilé och grejade, sen åt vi när de övriga kom tillbaks, jag jobbade lite igen, det spelades tv-spel, käkades snacks och sen var det godnatt.


Tre barn och en mormor. Dags för lördagsgodis!


Söndag: 
Farmor & farfar kom förbi och hälsade på, det var tre glada barnbarn som mötte dem i dörren. De tog med alla barn ut i lekparken en stund, sen åt vi mat och fikade.. Efter att vi vinkat av alla gäster cyklade vi till Kantarellstigen där vi fick fika som blivit över efter Jonathans kalas, mums! Alltid lika trevligt att umgås :-) Men nu är det färdigsvullat, nya tag med de sunda matvanorna.. 



Och så idag:
Sov som ett frimärke på sängbordet inatt och vaknade och var skittrött, irriterad och bara helt matt.
Henke gick med barnen till dagis och jag bara låg kvar i sängen och försökte bli lite mer utvilad. Men det var ju kört.. Gick upp vid kl 10 och tog en dusch och blev väl något piggare. Fick sms från grannen som undrade om jag ville komma in på kaffe och kände väl sådär för det, men jag gick in dit iallafall och vi pratade bort en bra stund. Så garderobsrensningen i Tuvas rum som jag planerat får vänta någon dag :-)
Nu är jag hemma från jobbet. Kände mig verkligen inte sugen på att åka dit i eftermiddags, men blev knappast piggare här hemma heller så det var bara att ge sig iväg! Jag är lyckligt lottad som får jobba! Och imorgon är det extrajobb som gäller. Sov gott! 

Kommentarer
Postat av: Linda J

kul med nytt inlägg!



oj vad det händer grejer hos er!

massor med skoj hela veckan!



Kram på er

2009-09-08 @ 19:03:32
URL: http://matildasmamma.blogg.se/
Postat av: Marie

Roligt att läsa om er vardag!

2009-09-09 @ 09:12:36
Postat av: Susanne

"Susanne-som -skärper-sig-och-börjar-visa-att-jag-läser-din-blogg-och-som-vill-uppmuntra-uppdateringar! "

Kramar

2009-09-09 @ 11:10:31
Postat av: Linda J

Den där möbleringen tror jag verkligen blev bra! luftigare rum kanske??

2009-09-14 @ 09:14:51
URL: http://matildasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0