Luciadagen

Happy birthday to me...! :-D

Hihi. Blev firad så mysigt i morse av Tuva som hade satt på julmusik, tagit på sig tomteklänning och kom med paket. Grabbarna var på luciafirande på Alfons förskola och det var inte praktiskt möjligt för oss att följa med, Tuva börjar ju kl 8 här i Ekängen och dagis är på andra sidan stan. Såå trist att missa det, men kanske ingen större förlust eftersom den lilla tomten inte ville vara med. Hans första luciafirande på dagis satt han i mormors och farfars knä, det andra stod han vänd från publiken med ansiktet in mot fröken Helena. Han är nog ingen scenkille helt enkelt ;-)

Nu har det gått två veckor sen vi flyttade hit och vi stormtrivs! Förutom allt småstrul som uppstått med telefon, tv, bredband... Blä. Jag blir så jäkla trött på all jäkla teknik!! Och min lilla dator la ju av strax innan vi flyttade. Nu har den stora datorns sladd dött, och batteriet håller typ en timme. Helt värdelöst, allt på en gång!

En trevlig nyhet är att Alfons fått dagisplats här i Ekängen från januari. Vilken lättnad!! Om jag ska hämta honom en dag, tar det tre timmar från att jag går hemifrån tills vi kommer hem igen. Minst. En resa som med bil tar en halvtimme. Helt sjukt! Undrar varför folk inte åker kommunalt om de kan välja att ta bilen...? Men nu kommer jag kunna gå till hans dagis på typ 10-15 minuter, tjoho!! Sen hoppas jag att han kommer trivas bättre på nya stället än han gör nu, de har faktiskt lite konstiga idéer där. Typ att barnen ska få välja mycket själva, och det låter ju bra. Valfrihet är ju trevligt. Men, inte när man är så liten, då fixar man inga stora val. Och sen är det så rörigt, slappt, ingen struktur! Som att- vill du gå ut? Är du klar så kan du gå från bordet. Nej du Kalle får bara en halv frukt, men du Olle får en hel för det fanns ju ändå kvar. Nej killarna vill vara själva där inne så du får inte vara där. Eeeh...? Har aldrig varit med om en sådan attityd på en förskola faktiskt.

Nähäpp, ska försöka få iväg ett arbete på mailen innan datorn lägger av! Bilder kommer, hade tänkt lägga ut dem idag men jag tror inte datorn orkar med det! På återseende :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0