Det är mycket nu.

Ja för tusan, här går det i hundra knyck! Massa nytt och massor som händer hela tiden. Kul! Men samtidigt är jag väldigt trött. Men det går väl över... ;-)
Första veckan i skolan är avklarad, puh. En stor mängd information på kort tid är instuvad i huvudet, får se om jag kommer ihåg hälften om en vecka... Nu är iallafall största steget gjort: jag har börjat! Och det känns bra! Jag är faktiskt lite stolt över mig själv att jag tog steget.
Nu är största frågan angående skolan om jag ska validera kursen Social omsorg, det kan jag eftersom jag jobbat i vården såpass länge. Och ska jag göra praktiken inom äldreomsorgen eller validera den också? Känns ju liite onödigt att göra den, måste jag säga. Men vad ska jag isåfall välja för extra kurs(er)? Det är mycket som ska bestämmas på kort tid, nästa vecka drar det igång på riktigt.

Annars är det just nu mycket balplanering. Joho då, på lördag ska jag på syrrans examen i Uppsala, med bal på slottet. Det ni! Fick låna en underbar balklänning av en arbetskompis, himla snällt. Klänningen är i sånt där skimrande tyg som går i ljust turkos-grönt, med tygrosor längst upp. Ja den är så fin! Kommer känna mig som Askungen verkligen! Imorgon tar vi då tåget upp, mamma mormor & jag. Och kommer hem på söndag, så det blir en hel weekend. Och ja, jag kommer få hemlängtan men försöker att inte tänka på det utan njuta istället. Men det hade varit kul att se Tuva åka barnens Vasalopp på söndag! :'-(

Måste ju berätta att jag äntligen tagit mig i kragen och börjat motionera också! Japp, varje tisdag är det vattengympa för min del! Det var en granne som föreslog det och jag var inte sen att hänga med. Guu så skönt det var...skonsam men effektiv träning. Ledaren var helt manisk, så det var inget slö-pass kan jag säga. Sen har jag och Annelie börjat promenera ett par gånger i veckan. Visserligen promenerar jag en hel del ändå, men det är ju väldigt skönt att rensa skallen på kvällen också. 

Ha en riktigt skön helg allihop, oavsett om ni är lediga eller jobbar!! 

Kommentarer
Postat av: Therese

Bal!!!! Kul allt klä upp sig ordentligt! Har du valsat nåt hemma nu då?? Visst är det superskönt med vattengympa. Kroppen blir sådär härligt tung o avslappnad efteråt! Jättebra motion o samtidigt jättebra för leder o rygg. Funderar också på att börja med det igen. Kramisar!!

2010-01-14 @ 20:47:46
Postat av: Saadet

Najs blogg du har!!! :) Ska vi följa varandra på bloglovin? Det skulle vara kul tycker jag :) Kraaaam!

2010-01-15 @ 15:55:15
URL: http://saadet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0