Uppdatering!

Och ni tittar troget in här, roligt att se! Ska bättra mig- igen. Haha! Det har hänt massor de senaste veckorna. Praktiken är numera slut (sorgligt...), vi har varit på Tommys 50-årsfest och Peters 40-årsfest (otroligt kul båda två!), Tuva har varit på sitt första disco, Alfons har hostat, hostat och hostat, huset är sålt, packning pågår, blanketter fylls i och skickas in...puh! I helgen var vi i Vimmerby på höstmarknad på ALV. Mysigt och avkopplande! Slutspurten på terminen har börjat och dagarna fylls numera med plugg igen. Undrar hur mycket plugg det är på högskolan när det är såhär mycket på gymnasienivå...? Jag som är sugen på SSK så småningom, någon gång :-S Det är ju värsta avkopplingen att jobba heltid om man jämför. Men jag gnällde visst lite över arbetstiderna när jag var på vårdcentralen :-) Jobbigt att jobba 7-16 fem dagar i veckan, inte min cup of tea om man säger så utan jobbar hellre oregelbundet. Men vilket underbart ställe att jobba på. Oj oj oj! Min handledare var alltså världens skönaste tjej, 60+ men som en ungdom i sinnet. Och samtidigt beskyddande och lite "mamma". Så mysig! Och vilka arbetsuppgifter. Oj oj oj! Dels åka ut i hemmen och ge medicin, ta prover, lägga om sår mm och dels vara på laboratoriet och ta blodprover, ekg, bladder scan mm. Drömjobb!! Och jag fortsätter drömma om att få jobba så i framtiden.

Ikväll åker vinterhjulen på, imorgon ska det bli snöblandat regn och vi ska åka upp till Linköping. Jag ska på arbetsintervju (timvik) och Alfons ska hälsa på sin nya förskola! Vi hörs :-D






Kommentarer
Postat av: Linda J

Äntligen uppdatering!

jag är en av dom flitiga som kikar in.

2010-11-09 @ 15:52:24
URL: http://matildasmamma.blogg.se/
Postat av: Annelie

Kul att läsa en liten update :)

När går flytten? Kram

2010-11-11 @ 12:13:45
URL: http://mammali.se
Postat av: maggan

Jag har väntat på att du ska skriva igen,kul att följa er och få se fina kort på mina gulliga barnbarn

2010-11-11 @ 18:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0