Måndag!

Hektisk måndag! Puh! Skönt att slappa lite i soffan till Idol.

Dagen började med att vi försov oss litegrann. Alfons var vaken en stund inatt så han och jag var lite trötta. Jag snoozade i 45 minuter... Så stackars Tuva fick stressa som bara den bara för att vi andra två var sega. Men det gick bra, hon hann till skolan i god tid och Alfons hann i tid till frukosten på dagis.
Sedan var det plugg för hela slanten, stressa stressa så att det blir färdigt. Betalade räkningar, skönt men tråkigt. Hade ju hellre haft pengarna kvar på kontot om man säger så ;-) Hämtade barnen och pratade en lång stund med Tuvas kompis Wilmas mamma. Hon hade hört ryktet om flytt och var lite bekymrad över det :-) Sedan cyklade vi hem, barnen lekte med L och S och jag stekte falukorv och kokade makaroner, så att de skulle få lite mat i magarna innan gympan och dansen. Sen kom de hem och duschade och Tuva såg på halv åtta hos mig tillsammans med mig, våran egna stund på dagen :-) Puh...vad härligt det är med ett fullspäckat schema!

 
När jag hämtade Alfons på dagis sa de att hans öga varit lite geggigt idag, plus att han fått ett finger petat i just det ögat också. Men det hade tydligen varit geggigt innan petandet alltså, och Henke sa att Alfons hade kliat i det igår kväll. Ögoninfektion på gång? Som om inte det var nog så har hösten kommit och med den hans jobbiga astma...nu har vi börjat med medicin igen. Han har hostat, pipit och väääst ikväll stackarn. Och som om det inte var nog med det...så oroar vi oss väldigt för epilepsin eller vad det nu är. Som jag skrev i början på inlägget så var han vaken inatt och var orolig, sa något om spindlar men lugnade sig relativt snabbt. Och varje kväll nu när han somnar så rycker han mycket mer än normalt, säkert en kvart efter att han somnat. Epilepsitecken... Jag ska ringa till barnmottagningen på Ryhov i veckan så få vi se vad de säger där.

Något som är roligt är att vi nog, kanske, eventuellt- har bestämt oss för flytt!


Här får ni några bilder från den senaste tiden!



Alfons med gosiga kusinen Hampus



Ett härligt gäng- Alfons, Elias, Tuva & Filip



Tripp trapp trull i mormors bil


Jag och Sara på Ladies night


Och lilla mamma


Kommentarer
Postat av: kusin ida

Ååhh vilka fina kort du alltid har på barnen, fast det är klart det är ju söta motiv =) Har förstått att du haft lite huvudbry över hur du ska göra ang flytt osv.....jag säger så här: Finns inget i denna världen som man kan misslyckas med så länge man mår bra & är lyckliga tillsammans, ni har ju alla varann så pröva och se vad ni känner. Men jag personligen tyckte ju att det var alldeles lagom bit att åka till er nu, men hur ofta har det hänt????? HA HA HA HA

2010-09-29 @ 08:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0