Kryssning.

Jaha då har jag varit på en nöjeskryssning med min kära man och våra gosiga kompisar Therese & Peter. Sist jag på en Viking Line-båt var 2002? när vi åkte med Henkes dåvarande jobb, Scan. Sen dess har det ju hänt en del.
Vi insåg nog alla fyra att vi var...tja vad ska jag säga, vi kände oss lite "fel"? Malplacerade?? Lite för nyktra, lite för mycket gifta, lite för mycket föräldrar om man jämför med övriga passagerare på MS Cinderella. Haha! Det hindrade oss ju inte från att ha roligt dock :-D


På terminalen i Stockholm träffade vi en granne från Taggsvampsvägen i Aneby som också skulle med båten, vad är oddsen för det? Och när vi satt och hängde på lördagkvällen kom en snubbe fram och frågade: Heter du Lisa? Jag: Eeeh, jaa. (Vem faan är du??) Snubben: Har du bott i Varnhem? Jag: Joo, ja det har jag (Men jösses, det ringer fortfarande ingen klocka...) Vad heter du då? Snubben: Daniel. Jag: Åh fasen, vi var ju grannar!! (Hela min barndom liksom.)
Jag bara väntade på att träffa på någon från Ljungby också, det hade knutit ihop säcken rätt fint faktiskt. Hittade ingen gammal bekant därifrån tyvärr.

Här kommer en kort bildvisning!



Resesällskapet när vi precis klivit på båten :-)


Efter lite piffning i hytten


Förväntansfulla och hungriga, dags för buffé.


Peters desserttallrik, MUMS!


Stuffar runt på dansgolvet ;-P


Lite småsega på söndagsförmiddagen...

 
Grabbarna i Stockholms skärgård.


Den här diggar jag! Köpte den inte dock :-)


En sista koll i Taxfreen innan landstigning. Det blev endast gottis och hudvårdsprodukter för Henkes och min del kan jag tillägga, inte en enda burk eller flaska med alkohol. Varning på det eller?? Känns bara lite onödigt när vi har gammal sprit i skåpet från Zakynthos 2003, haha!! Undrar hur många fler som shoppade som vi ;-)  

Tack för en trevlig resa!


Kommentarer
Postat av: Linda

Låter trevligt!

2011-04-04 @ 12:36:43
URL: http://matildasmamma.blogg.se/
Postat av: kusin ida

Kan inte sluta att fundera på hur din min skulle sett ut om du hade mött mig å Skara töserna på båten!!! Vi hade nämligen bokat just denna resa från lördag till söndag. MEN dessvärre fick vi avstyra vår resa bara någon vecka innan avfärd. Jösses vad kul vi skulle haft =) KRAAAAM

2011-04-05 @ 09:08:23
Postat av: Lisa

Men Ida!! Shit vad roligt det hade varit, vad synd att det inte blev av!!! Kram :-D

2011-04-05 @ 09:21:28
URL: http://guldkornets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0