Julen i bilder!

JULAFTON


Den obligatoriska bilden på två julfina barn framför granen ♥


Tuva provsmakar något gott på frukt och godisbrickan.


Alfons ljudar fram vad som står på paketen- bäst att ha lite koll på läget!


De två som hade kökstjänsten i år :-)


Farmor & farfar ritar lite med barnen i nya pysselböckerna.


Bara massor av bus...!


Bästa klappen enligt Tuva: Top model make up-pyssel!


Lite pappa och son-häng.


Nr 2 på bästa julklappslistan: ett fluffigt och varmt duntäcke! (jätteskönt men lite väl varmt enligt mig när Tuva & jag sov under det på juldagsnatten, men hon älskar varmt!)


Jag på julaftons kväll, bläddrar i en av mina fem nya böcker!


JULDAGEN


Efter att jag & Tuva njutit av ett härligt spa-bad var det dags för fika. Mormors goda mjuka pepparkaka samt saffranskaka!


Nytt Lego-spel som hela familjen tycker är superkul!!


Och så lite gympa efter det...det nya Xbox Kinect-spelet var också en fullträff, Disney adventures eller något sådant heter det och får också full poäng av hela familjen :-)


Tre knasiga kusiner!! Lite pyssel efter en helt uuuunderbart god kalkonmiddag som syrran och mamma kokat ihop...det vattnas i munnen när jag tänker på det... För en gångs skull var jag den som åt mest mat tror jag ;-)


ANNANDAG JUL


Ibland kan frukost och fika flyta ihop... Så kan det gå när man tar en superlång sovmorgon. Legospelet roar om och om igen!


Montering av Alfons fina snowracer. SKIT att det inte är någon snö!!!


Efter att ha sett bilderna på Alfons kalufs, fick hårtrimmern arbeta. Kort på sidorna och långt uppe på huvudet beställdes av Alfons! Tyvärr blev han lite missnöjd först så det kom en liten tår...men sen ändrade han sig och är nu supernöjd!

IDAG


Alfons älskar att leka med en av hans bästa bästisar, Ellen ♥

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0