Alla hjärtans dag




Hoppas ni allihop har haft en trevlig alla hjärtans dag!!






Det har jag haft, hemma med en febrig Tuva. Vi har spelat, jag har pluggat, hon har sett lite på tv och pysslat. Hon fick feber i fredags och har varit hängig hela helgen, men i morse var hon PIGG :-) Hon fixade fram förmiddagsfika till oss- jag fick absolut inte hjälpa till -och vi spelade spel och hade det jättemysigt. Sen framåt eftermiddagen försvann orken och febern steg igen. Så himla tråkigt. Vi hade bestämt att åka till farmor & farfar på kvällen och det gjorde vi också. Jättemysigt! De bjöd på mat och vi på efterrätt, alla hjärtans dag-muffins som Tuva & jag bakat. Tuva blev lite trött och ledsen på slutet hos dem, och när vi kom hem hade hon 38,3 och var verkligen jätteledsen. Ledsen för att hon kommit in på gympan som är på tisdagar och det kan hon ju inte gå på...hon var ledsen för att det faktiskt bara är två dagar kvar till torsdag, och då kommer hon inte kunna gå på simskolan...ledsen för att det var längesen hon träffade sina Aneby-kompisar...osv. Vill bara att hon ska bli frisk nu! Hon har knappt fått tillbaka orken och aptiten sen magsjukan och så kommer det här.


Roligt är att Alfons fick ett så fint hjärta idag från sina dagisfröknar där de skrivit att de tycker om honom för han är en så härlig och mysig kille, och det stod även saker han är bra på. Gulligt! Sen har han fått en så bra kompis på dagis, Oskar, som han leker jämt med och pratar mycket om. Åh jag blir så glad. Det har han längtat efter! ♥

När jag ändå känner mig så sentimental och känslosam kan jag ju (en kärlekens dag som denna) berätta hur mycket jag älskar min man!! Inte för att jag inte brukar säga det, men det händer väl inte så ofta att jag skriver det här :-) Men det gör jag, det finns ingen annan som jag har så kul med och som stöttar mig & förstår mig så bra! Puss på dig. 

 


Kommentarer
Postat av: kusin ida

Det lät ju som att ni haft en mycket mysig och härlig alla hjärtans dag. Stackars Tuva däremot som blivit sjuk, tycker synd om henne men tror att nästa vecka kommer hon ha dubbelt med enegri till simmning å lek. Kramar till Er alla!!!

2011-02-15 @ 11:47:48
Postat av: maggan

Stackars lilla gumman så många saker att vara ledsen för när hon blir piggare är nog allt bra igen.Kul att Alfons har fått en bästis och härligt att höra ni har det bra ihop.

2011-02-15 @ 15:10:03
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0