11 januari

Gud vad skönt med vardag igen..! Trodde väl aldrig jag skulle säga det men jo- faktiskt. Även om det har varit ett helt underbart jullov. Känns så skönt också att Alfons kommer igång med sitt dagis, och ett vettigt sådant. Det verkar kanon verkligen!!! Fick en lapp med lite info om vad som händer framöver, och det är både maskerad och skidlopp i januari :-) Så kul att de hittar på lite roliga saker för barnen. Och sen att hyllan och alla platser var förberett för Alfons så han känner sig välkommen, det gör ju jättemycket. Lille plutt, hoppas att han kommer trivas nu ♥

Idag satte jag mig i skolbänken igen efter jullovet, det känns också skönt. MoA-skolan här i stan var jättefin, och alla lärare verkar trevliga. En av dem kände jag sen innan eftersom hon är i Nässjö ibland :-) Fick ett trist besked dock att barnsjukvård-kursen jag sökt nog är fullbelagd...MoA får tydligen bara 3 praktikplatser och de verkar vara fyllda. Skit :-( Men vi får se, jag får slutligt besked om ca en vecka.

Tuva ser man knappt röken av om man inte har sagt en tid hon ska vara hemma. Hon och två tjejer på gatan har bildat en hemlig klubb nämligen. Jösses ;-) Så de håller mest till hemma hos Fanny, där deras läger är. Haha! Så gulligt! Hon har verkligen kommit in i klassen också, och lärarna tycker att hon är en otroligt trygg och härlig tjej. Hon har lekt mycket med Elvira och Ester, och Ester har vi dessutom varit hemma och fikat hos hela familjen så nu börjar vi komma in i gemenskapen här i Ekängen. Det känns hemma nu...



Nu har julgardinerna och allt annat juligt åkt ut i förrådet, men amaryllisen fick vara kvar som snittblommor. Snyggt!


Ett nytt litet träd gjorde sig bra under spegeln på den lilla snedväggen.


Hittade såna härliga gardiner till vardagsrummet när vi var i Ljungby. Mmm...vårigt!


Igår hade vi en mysig dag med Josephine här :-)


Tuva var efterlängtad, det var en liten tjej som blev väldigt glad när Tuva kom hem från skolan!


Tuva och Ester med snygga leenden :-D






Kommentarer
Postat av: Linda Jö

Sådärja, några bilder från ert nya hem! kul att se en liten skymt iaf.

M&S försökte beskriva planlösningen, så ett litet hum har jag nog nu.

Men ser gärna mer!

2011-01-11 @ 22:09:28
Postat av: kusin ida

Åååhhh, det verkar så fint där ni slått bo nu, jag hoppas verkligen att ni snart känner det som "hemma" med alla fina saker ni inrett med så blir det säkert inga problem, dessutom är ju alltid hemma där Familjen är!!!!



Kram

2011-01-12 @ 18:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0