Fredag!

Ja men tror ni inte att det kom en spya till när vi minst anade det... Alfons kräktes ju i onsdags, på morgonen. Sen inget mer på hela onsdagen och inte igår heller. Förrän på natten kl 2, 3 någonstans. Då ropade han "mamma kom!" "Ja vad är det då?" svarade jag, aptrött. "Jag har kräkits..." Då rusade vi upp både Henke & jag och började oja oss och trösta :-) Sen tog Henke lakanen och jag stoppade Alfons i duschen. Lilla pyret då
♥ Han har varit pigg idag, till och från. Tuva har varit hemma idag förstås, tyckte inte hon behövde vara det när han inte hade kräkts hemma, men nu gjorde han ju det. Tror hon uppskattade en ledig dag faktiskt.

Vi har fredagsstädat lite och när jag satte på en film till dem på eftermiddagen kom jag på en briljant idé- istället för att sitta och dega så kunde jag ju faktiskt sy de där draperierna till Alfons säng, eller gardinerna! Samma tyg till både och, limegrönt med vita prickar. Det har varit skitsvårt att hitta några gardiner eller något tyg till hans rum. Och ju längre tiden gått, ja desto kräsnare har jag nog blivit ;-) Men han har ju snorgrön fondvägg så detta blir kanonfint. Sydde draperierna på typ en och en halv timme, ja så lång som filmen var. Ska sy gardinerna imorgon när Henke flyttat ut gardinfästena lite.

Nu har vi mumsat mat och Tuva gick till Fanny, Alfons spelar lite och jag satte mig ner här. Jag hade aldrig släppt in en unge vars bror är magsjuk förresten, men de var förvarnade...och hon blev visst insläppt. Jaja hoppas de inte blir sjuka bara. Henke är på fest med jobbet, äter gott och dansar till något band :-)



Filmtajm i eftermiddags och ni ser ju att han ser ganska så pigg ut, sjuklingen ;-) 


Såhär blev draperiet. Jag är nöjd! Innan var det ett urtvättat Spiderman-tyg.


Det blev mycket lugnare i rummet på något sätt. Och han har rätt mycket i gröna saker i rummet, matchar bra.


Gröna detaljer :-)


Slajmgrönt, ljusblått och vitt är temat...


Fredagsmiddag för tre! Snitzel, potatismos & minimorötter för de små och kycklingfilé, gratinerat potatismos & avocado till mamman :-)


Trollunge!!


Stor tjej!!



Nähäpp, mot soffan...!!! Trevlig helg allesammans :-D

Kommentarer
Postat av: m

2011-01-28 @ 18:33:40
Postat av: maggan

hoppas han klarar sig nu och även ni andra också från kräksjukan.trevlig helg till er också från mig

2011-01-28 @ 18:35:35
Postat av: Inger

Kram till gullungarna från mormor.

2011-01-28 @ 20:29:56
Postat av: kusin ida

Jätte fina färger i Alfons rum, är så nyfiken på hur ni bor numera..........kommer till Sommaren =)

2011-01-29 @ 11:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0