Fredag!

Har haft en härlig ledig dag med Alfons! Vi hade en slapp förmiddag och lunchade sen på Henke och Sörens jobb- tacobuffé, mums. Sen hämtade vi syrran i skolan och kom på att ooops, det var visst Henke som låste dörren och min nyckel låg i vinterjackan. För idag var vårjackan på!! Underbara, härliga SOL. Iaf så hade vi sån tur att grannen Celine med mamma och lillebror också var på väg hem så vi blev inbjudna dit. Vi satt och pratade en lång stund med en kopp kaffe i näven. Trevligt!!




Här kommer tidsfördrivet för i eftermiddag:


Vilken svordom använder du mest?

Faan. Eller skit, om det nu är en svordom.


Äger du en iPod?

Japp, den används när jag är ute på mina promenader.


Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

Inte alls, det är Henke som ställer väckarklockan :-)


Hur många resväskor äger du?

Ingen sån där riktig.

Använder du flip-flops?

Ibland.

Var köper du dina matvaror ifrån?

Ica Maxi oftast, men Tempo i Tallboda får en del besök också.


Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?

Jag tar i princip alla kort både på gott och ont, tyvärr har vi ju knappt kort på mig.


Vilken var den senaste filmen du såg?

Slötittade lite på She´s all that häromkvällen.


Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?

Min familj och mina vänner, barnfamiljer är ju de allra flesta.


Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?

En intensivkurs för körkort och en ny bil!!


Har någon någonsin kallat dig lat?

Hehe ja ofta när jag var liten. Men jag växte till mig jag också för nu är jag allt annat än lat!


Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?

Nej men jag hade nog velat ibland!


Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?

Håkans senaste tror jag.


Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?

Just nu alla mello-artisterna!


Vad åt du till middag senast?

Igår blev det biff med fetaost och grönsaker till middag för min del.


Använder du huvtröjor?

I princip varje kväll som myströja.


Kan du vissla?

Ja visst kan jag det även om jag inte gör det så ofta.


Vem var den senaste som ringde dig?

Tuva, hemifrån när jag var kvar hos grannen.


Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?

Slänggungan!


Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?

Självklart. Det gör ju alla, om alla.


Tittade du på tecknat när du var liten?

Jo fast helst såg jag Björne.


Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?

Rätt stort!


Hur många syskon har du?

En storasyster!


Är du  blyg inför det motsatta könet?

Haha nej inte nu vid snart 30 va?


Vilken film kan du alla replikerna till?

Sällskapsresorna!


Äger du några band t-shirts?

Nej har gjort mig av med dem!


När flög du senast?

2003 till Zakynthos


Läser du för skojs skull?

Varje dag!


Diskar du din egen disk?

Haha! Ja.


Har du gråtit offentligt?

Jaa.


Har du en stationär dator eller en laptop?

Både och, men använder bara laptopen.


Försöker du alltid lära dig nya saker?

Jodå!


Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?

Nix.


Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?

Inte nödvändigt, men trevligt.


Kan du kasta macka?

Nej!


Har du någonsin varit på Jamaica?

Nix.


Vad har du med dig in på bion?

Popcorn, mums.


Vem var din favoritlärare och varför?

Maria, min gymnasielärare i Ljungby och Maggan, min lärare på Moa i Nässjö! 


Vad har du för väder?

Sol!


Har du en blogg?

Joo :-)


Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?

Svenska, engelska.


Gillar du att flyga?

Ja fast är rädd också.


Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?

Humor, empati.


När sov du senast på golvet?

Innan flytten hit till Ekängen.


Om du har körkort, när fick/tog du det?

Nej. (skäms)


Vilken är din favoritdrink?

Nuförtiden ingen alls, dricker bara vin och cider.


Gillar du din boende-situation?

Jag älskar den!


Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

Minst 6, men gärna 8.


Är dina dagar fullbokade och stressiga?

Jo det kan man väl säga ibland.


Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?

Bara på vissa lektioner på gymnasiet i Skara. Annars som ett ljus!


Vilken är din favoritfrukt?

Äpple.


Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?

Ibland!


Hur gammal blir du nästa födelsedag?

30!!! Tjoho!!! (ironi)


Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?

Mmm, väldigt. Retar ihjäl mig på mig själv om jag gör syftningsfel tex.


Tror du på liv på andra planeter?

Jag vet faktiskt inte.


Vem var den sista personen som gjorde dig arg?

Min son tyvärr.


Tror du att Gud är man eller kvinna?

Måste vara en kvinna va? ;-)


Vad var det senaste du åt?

Tacobuffé.


Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?

Tycker väl att jag kommer överens med de flesta. Men jag har ju fler tjejkompisar.


Hur valde dina föräldrar ditt namn?

Har hört att min pappa var förtjust i en sångerska som hette Lisa, men jag vet inte om det var därför.


Gillar du senap?

Sådär.


Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?

Det ordnar sig! Det har det alltid gjort förut! :-)


Skulle du någonsin hoppa fallskärm?

Nej tack!



Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?

Vet inte.


Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?

Ja det har jag, men minns inte vad det senaste var.


Tycker du om att krama folk?

Jo om det känns som om den andre också vill det. Älskar ju att krama familjen förstås ♥


Äger du en digitalkamera?

Japp, två.


Vilka kändisar har du blivit jämförd med?

Haha, ingen!


Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?

Nej. Kan inte störa mig på det eftersom jag själv är dålig på det.


Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?

Oj, det är många!


Tycker du att du är attraktiv?

Nej det tycker jag inte. Men jag har accepterat mig själv som jag är!


Vad är du allergisk mot?

Inget direkt.


Får du dåligt samvete efter du ätit kött?

Neej.


Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?

Tror mamma har sagt att jag skulle hetat Gustav.


Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?

Alla som orkar såklart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0