Ny vecka, igen?!

Helgen vet jag inte var den tog vägen, den gick helt enkelt väldigt fort?

Tuva hade sin första fotbollsträning i lördags (nej jag vet, fotboll...hon kan inte vara mitt barn...) och jag bestämde mig för att ta med Alfons till simhallen. Tuva har nu tre roliga aktiviteter i veckan och leker med kompisar hela tiden, vill gärna följa med mig om jag ska göra något ärende osv så jag kände bara att: Nu är det Alfons tur att göra något kul, och att göra det med mig. Vi måste ha lite mer mamma och Alfons-tid! Och det var så himla roligt. Att ägna sig 100 % åt honom, och att göra något som han verkligen gillade, för han har ju inte varit i simhallen förut. Stackars barn :-) Men det var toppen!

Tuva var som sagt på fotboll och hade kul, så gott som alla 04or (tjejer) går på den. Och efteråt så bjöd Maja med henne hem till sig och hon kom inte hem förrän halv fyra. Ett par timmar efter det kom hon och Fanny på att de skulle ha lördagsmys ihop så då det var dags för nästa punkt på schemat... Känner att vi kanske skulle stoppa våran lilla tös litegrann nu så hon får vila någon gång?? Samtidigt vill man ju inte bli någon tråkig nej-sägar-förälder heller. Balans, lagom är bäst!

Igår var ju en sån där äckligt skön dag. Första vårdagen skulle jag vilja säga! Strålande sol och en glad familj, kan det bli bättre. Efter vi sett skidåkare nr 1 gå i mål i Mora, så gick vi ut och drack kaffe på framsidan. Och jäklar vad det brände på! Helt underbart. Vi satt där i säkert en och en halv timme och njöt, och tittade på Alfons som lekte med bilar och smälte snö. Sen tog vi oss i kragarna och rensade trasiga uteleksaker, skottade bort snön från baksidan och flyttade runt lite på utemöblerna. Men det var en sån dag som man verkligen inte ville gå in igen, och inte ville man att dagen skulle ta slut heller.
Som sagt, en sån där äckligt skön dag :-D

 

Min roliga man som tror att han är tuff :-)


Mini-Henke leker med bilarna i snön!


Tadam! Vilket projekt va? En liten arkitekt!


Så gott med fika ute i solen!



Kommentarer
Postat av: Linda Jö

Å så gött det ser ut!!

Älskar såna där bara-vara-dagar och med sol så blir de ju om möligt ännu bättre!!

2011-03-08 @ 10:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0