Tisdag

Så...då var det en ny vecka igen! Vi förlängde helgen lite och var lediga igår, jag och barnen. De var trötta efter Dalarna-resan och jag tyckte de behövde en hemmadag utan några måsten, som ju ett lov egentligen är till för. Eller? Jag vet att det är många som tycker att man när det är lov ska dagarna fyllas med så mycket aktiviteter som möjligt, men för mig är ett lov=ledigt och slappt! Så då gjorde vi så. Man får passa på när man inte har en jobbtid att passa, eller någon skolplikt att lyda! :-D

I helgen var som sagt de övriga i familjen i Dalarna, och jag som hade jobb på schemat fick glatt vara hemma. Men så ensamt och tråkigt som det är att vara själv hemma, så åkte jag ner till mamma när jobbet var avklarat. Det var en härlig nostalgi att åka Swebus igen! Hur många timmar har inte jag & Henrik spenderat på de där bussarna mellan Linköping och Ljungby?! Då var det pest och pina: var man på väg till sin älskling så räknade man minuterna tills bussen var framme...och var man på väg från, så grät man inombords och räknade minuterna tills nästa helg! Haha. Nu var det mest avkopplande att sitta där och läsa bok med Ipoden i öronen, äta medhavd mellis och titta på folk.

Helgen i bilder:


Kaffe och spännande bok på Roddys, i väntan på att mamma ska sluta jobba.   


Ljuvligt god och snygg lunch på Matdesign. Färsbiffar och risotto med haricots verts...mmm.


Mammis (fikar) på original-Ikea. I Älmhult alltså.


Och så den här fullkomligt underbara smörgåstårtan!


Detta övergår mer och mer till en matblogg! Fikadags :-)


Och så en härlig frukost!


Ett bevis på att kvinnor (till och med jag!) kan skruva ihop bokhyllor! :-D Om ni tvivlar får jag väl lägga in en bild på det färdiga resultatet också.



Jaha, det var helgen i korta drag. Trots all mat vi verkar ha proppat i oss så har jag gått ner 1,3 kilo enligt min kära våg. Tackar tackar, jag fortsätter väl min diet då. Annars är allt bra på Grönkålsvägen, förutom att Alfons har sån jäkla växtvärk i benen nattetid stackarn. Tuva ska äntligen få prova på gympan nu ikväll, hoppas den är lika bra som gympan i Aneby.


Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Therese

Låter som en jättemysig mamma-dotter-helg. Elias har också en fruktansvärd växtvärk i benen om nätterna nu. Vaknar i stort sett varje natt o skriker o spänner. Synd om dom små liven. Kram.

2011-03-01 @ 19:59:19
Postat av: Linda Jö

låter så mysigt

2011-03-04 @ 07:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0