Solig morgon.

Morgonen började så härligt, trots min brist på sömn och värk i kroppen.
Glada barn och strålande sol!
Skickade Tuva till skolan och sen var det dags för mig och Alfons att gå iväg till dagis på hans femårsgrupp. Han ville cykla förstås :-)

Så kom vi till dagis och jag blev på dåligt humör direkt. Alla satt redan i ring och käkade frukt fast klockan var typ 8 minuter i 9 och de vet att han kommer kl 9. Det kanske någon kunnig person kan svara på varför? Okej om barnet är försenat, då kan inte hela gruppen vänta. Men de VET ju att han kommer 9. Han känner sig jättedum och tror att han kommer för sent när det blir så :-( Är han inte värd att vänta på? Inte första gången det händer.

Sen visade det sig att det inte ens var någon femårsgrupp idag för de har någon utvärdering, och jag fick känna mig dum. Fast de hade visst glömt meddela oss det. Jag känner mig ändå dum! Och Alfons blir helt förvirrad. Det var ju tack o lov att jag slapp gå hem och komma tillbaka med honom kl 11 sen...

På vägen hem gick jag grusvägen, gick väl typ i mitten av vägen. Gick i tankar, lite disträ sådär. Då mötte jag en gubbe med någon jakthund, som hoppade upp på mig! Blev helt jäkla ställd. Och gubben skrek vresigt att det går ju bättre om man går på rätt sida av vägen! Vad f*n!! Hans äckliga hund ska inte hoppa upp på min bebismage hur jag än går på vägen!

Små bagateller som tillsammans fick mina tårar att börja rinna av irritation, sorgsenhet och trötthet. Nu kaffe för att försöka ställa humöret till rätta!!


Kommentarer
Postat av: Therese

Känner igen det där med dagis lite. Fast här kan det vara så att vi ska komma vid halv elva och hela Elias grupp då är ute och går el liknande och han får vara med dom små tills dom andra kommer tillbaka. Kan det vara så svårt att säga till att vi kan komma nån timme tidigare så han kan få följa med eller!!! Grrrr!! Jäkla gubbe med äcklig hund då!!!! Som om det vore ditt fel!!!! Förstår precis hur du kände. Hoppas du mår bättre nu.

Kramen <3

2012-02-29 @ 16:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0