Logopeden.

I förmiddags var vi hos logopeden, Alfons och jag. Sedan i höstas har han gått dit, vet inte hur många gånger men några iallafall. Han har fått träna på L och R, att ta det lite lugnt när han pratar och lyssna själv när det låter knasigt.
I början tog han lite illa upp när vi rättade honom men nu hör han själv, och vill säga rätt. Det blir skönt för honom tills han ska börja förskoleklass efter sommaren!
När vi var klara på sjukhuset tog vi bussen till stan och gick till café Gyllen för att mumsa wienerbröd :-) Där hade de gjort en uppfräschning, det var jättesnyggt. Syns inte på bilderna tyvärr.

Nu blir det slapping framför Bolibompa! Skulle egentligen gått på möte ikväll, för att planera inför dagisavslutningen. Men jag är helt slut...finns ingen ork alls. Och så kände jag redan när jag klev upp ur sängen i morse :-( Så Henke fick gå själv.
Trist när man vill göra saker men inte orkar...och jag får dåligt samvete för att Henke får göra så mycket, och för att barnen nog tycker jag är världens tråkigaste mamma just nu!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0