Andas.

Tuva kom hem från skolan, hade med sig en klasskompis plus hennes storasyrra. Suckade lite inombords för jag ville mysa med Tuva, men men.

Gick och hämtade Alfons, som ville ha med sig en kompis hem. Visst det är klart. Suckade lite till inombords, men klart att även han ska få leka.

Kom hem med två spralliga killar. Öppnade dörren och såg tre tjejer och ett bombnedslag. Lego, målarfärg, fika.

Vände i dörren. Typ. Blundade och hämtade kaffe och muffins och satte mig på framsidan. Suckar inte inombords längre, gråter av trötthet snarare och hör fem ungars bus därinne ;-)

https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-2/524588/images/2012/pic_204396214.jpg" class="image">


Kommentarer
Postat av: Linda

å herrejisses...... andas!

2012-05-28 @ 14:21:26
Postat av: Lisa

Ja långa djupa andetag tog jag! ;-)

Tallrikar, glas, smulor och tårtkladd över hela köksbordet, lego utspritt på vardagsrumsgolvet och målarfärg, tjugo kladdiga penslar och tre glas med spillt färgvatten på soffbordet.

Fick gnugga som en tok för att få bort färgen från vita bordet. Allt hann dom på typ trekvart, duktigt jobbat...

2012-05-28 @ 19:11:04
URL: http://guldkornets.blogg.se/
Postat av: Therese

Lisa vännen - du måste lära dig att säga nej!!! Vet att det kan vara svårt. Eller också får dom vara ute och leka! Jag har varit "anti-ta-hem-kompisar nån vecka nu . Tror det kan vara viktigt för dom att "bara ta det lugnt" nån gång också. Fast det är svårt - man vill ju att dom ska få ha mycket kompisar hemma också.... Kram.

2012-05-28 @ 21:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0