Lördag!

Jaha vad har hänt sen sist? Vad har inte hänt? Livet rusar på i 120 och jag hinner inte med!!

Vi var på babysång i torsdags. Så jäkla trevligt. Tuva var på cafét med Ester, Alex, Sally och Tuva. Inte så många men shit vad de stojade, vrålade, busade... Värre än någonsin.
Alfons var med Lukas hem för första gången. Tuva ville följa med den andra Tuvan hem och jag fick tre olika tips på var Ärtvägen kunde tänkas ligga. Haha ;-) Inga problem sa jag, iphonen fixar allt. MEN, efter den senaste uppdateringen blev man visst av med de superbra kartorna?!? Iphonen visade att jag skulle gå ner i Roxen? Okej lite överdrift, men i vattenbrynet då. Jag irrade runt i en halvtimme och letade, hittade sen Ärtvägen låångt från Roxens strand...suck.

Igår var det ljuvligt höstväder med strålande sol. Det verkar som om vi ska passa på att njuta idag också för sen ska det visst bli mulet och regn i en vecka. (Om inte iPhone visar fel på det också!) Det var simning för kidsen som vanligt, och Tuva följde med Maja hem för att sova över.

Idag började innebandyn för pojkar -06. Så kul tyckte Alfons när han skuttade iväg till kl 9! Vem behöver sovmorgon :-) Skönt att det är i gympasalen nu så vi slipper åka in till Ljunkan...tycker mamman och pappan. Det räckte förra säsongen!
Tydligen ska 04-tjejerna också börja med bandy nu under innesäsongen. Tuva fick veta det igår och blev lite småledsen, visst har hon slutat med fotbollen men innebandy är inte lika med fotboll??
Men hon kan låna brorsans klubba och glasögon om hon vill prova på!

Sen vet jag inte om jag tycker det är nödvändigt med en aktivitet till. Tuva har fått fin balans i aktiviteterna i år känns det som! Simning, handboll och kör. Fullt tillräckligt! Men det är lite om man jämför med många andra. Helt skruvat. Jag tänker framåt också, att nästa termin kommer de antagligen att öka på simträningen med en gång till per vecka och då får vi definitivt plocka bort innebandyn. Men men, den dagen den sorgen. Ikväll ska vi till Anderssons på taco-mys. Det ska bli kul! Prata skit och ladda batterierna lite! :-D


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, svårt att begränsa de små, men jag tror man ska göra det ändå. Tre saker på en vecka är väl som du säger, fullt tillräckligt! Dom är ju så små...

2012-10-14 @ 09:42:01
Postat av: Lisa

Mm tror ju också det. Men när man är åtta år är man SÅ stor och kan avgöra själv, tycker åttaåringen själv ;-)

2012-10-14 @ 10:44:26
URL: http://guldkornets.blogg.se
Postat av: Anonym

Jo, jag kan tänka mig det... ;) Och svårt att säga nej när "alla andra" får.

2012-10-14 @ 14:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0