Torsdag.

Stella har sovit hela nätterna två nätter i rad nu! Hoppas det håller i sig. Hon är en periodare den där tjejen ;-)
I morse vaknade hon kvart i sju och satt och snackade för sig själv i sängen. Mysigt att höra!
Sen var vi på babysången, lika kul som vanligt och idag var vi nog rekordmånga där. Fyra nya mammor med småttingar, jättekul!! Stella somnade typ innan jag la ner henne i vagnen, helt slut...

Annars inget nytt. Det rullar på fort! Jag håller på och planerar för framtiden...både kort och långt...hur blir det med jobb och studier och allt. Klump i magen för ekonomin, och det är ju inget ovanligt. Men alla extra pengar som kommer in, går ju ta mig tusan åt!! Det blir aldrig nåt att spara. Ungarna kräver kläder som bara den: de växer ur, gör hål på knäna, slarvar bort, fläckar ner... Det är kalas efter kalas efter kalas. Kul att barnen blir bjudna förstås. Men de två kommande helgerna är det fem kompiskalas! :-o Plus ett kalas som jag ska på och en middag vi är bjudna på. Och vetskapen om att juni kommer när vi ska trolla fram pengar som inte finns. Det gnager, och vi är inte de bästa vänner fast vi egentligen är det. Ledsamt!! Ja jag vet att jag inte ska gnälla, det finns alltid dom som har det värre :-)

Man ska tänka på och glädjas åt det man HAR, inte det som man INTE HAR.

(försöker övertyga mig själv!!)

;-)


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är inte alltid lätt att tänka så.....

2013-04-12 @ 09:52:19
Postat av: kusin ida

Det är inte alltid lätt att vara positiv, när man oftast jämför sig med andra och det gör man nog tyvärr för ofta......
Men tänk såhär, att Pengar å saker är ju bara matriella ting och i längden inte något av värde, i jämförelse med att ha en fin familj,vänner och hälsan. Man kan ha det så fantastiskt bra ändå så länge man har varann........KRAM

2013-04-12 @ 15:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0