Söndag kväll!

Helgen kan sammanfattas med några ord... Simtävling, sömnbrist, massa mys,pepparkakshusbak, en kass körövning.

Tuva och Alfons sov hos farmor och farfar i fredags. Mysigt för dem. Stella och jag hade himla mysigt också! Men så var hon sådär billig igen när hon vaknade 4.50 ;-)
Tuvas simtävling gick superbra... SÅ roligt!
Igår kväll fick jag sällskap i sängen av både Tuva och Alfons, vi gick och la oss samtidigt :-) Sen vaknade Stella kl 2 och jag trodde inte det var sant. Eftersom de båda andra sov hos mig fick jag försöka få henne att somna om i sin säng och det gick. Men det tog tid. Det lustiga är att hon inte är ledsen, hon ligger och funderar, pratar eller verkar sova. Sen om man försöker gå så blir hon ledsen. Märkligt!

Idag var det dags för julkalendern på tv (efterlängtad av barnen!), tända ljus som barnen gjort, öppning av chokladkalender och frukost i vardagsrummet. Härligt. Sen blev det tårar eftersom jag glömt att köpa pepparkakshus men lovat att vi skulle göra det på första advent... Tack snälla söta grannen som så ofta räddar mig... En fin pepparkaksBORG blev det! :-D
Sen var det körövning. Gick inge bra idag. Jag fick inte in stämmorna i de nya låtarna och barnen var med och röjde runt tillsammans med Ester ;-) De skötte sig jättebra men det var svårt att fokusera. Hjärnan var inte med mig. Nästa gång måste det gå bättre, vi ska sjunga på julafton och det är ju trevligt om det låter bra...
Sen kom Henke hem och barnen "gick bananas"!
Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0