Skola in.

Jag var med Stella på förskolan i förmiddags. När vi var och hälsade på i juni fick jag ett väldigt fint intryck av personalen och verksamheten.
Idag kändes det "sådär". 
Jag vet inte om det berodde på att det är inskolning helt enkelt, det är rörigt och sex nya barn + deras föräldrar är där. Kanske är det så!
Jag är fullständigt medveten om att man som förälder inte kan begära att pedagogerna ska vara med just MITT barn hela tiden. Hur gärna man än skulle vilja 😉 Men hur mycket livsglädje dör inte på förskolorna egentligen? 
"Fröken! Titta!" "Fröken vet du vad jag gjorde!" "Fröken kan du hjälpa!"
Och inget svar. En gång av tio kanske. 
Och sen det här: "Här får bara vi vara! Gå iväg! Vi vill leka själva!" 

Små fina barn som bara lullar runt 😥 

Hade jag stort hus skulle jag starta upp som dagmamma! Lätt! På allvar alltså! 
Säger jag som fru till en snart färdig förskollärare... 😜 Hemskt ledsen Henke men jag dissar förskolan idag. Hemmalik miljö väljer jag hundra gånger om! 



Kommentarer
Postat av: kusin ida

Tänker ofta på hur bra jag har haft det med min dagmamma och hennes familj.Hon var något mer än bara dagmamma för mig. Så god omsorg och tid hon la på mig och min bror, dessutom tror jag att hon verkligen tyckte mycket om oss!!!! Det önskar jag att alla kunde få uppleva!!! Istället för stora dagis och stressiga miljöer.

2014-08-16 @ 00:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0